fbpx

Amb Nadons i Sons

Amb Nadons i Sons. Activitat trimestral (gener a març)

Amb Nadons i Sons és una activitat trimestral a Porta4 dirigida a les famílies que vulguin establir una comunicació íntima amb el seu nadó a través del sò i la música i el joc com a eix principal. 

El curs consisteix en un cicle de 10 sessions d’una hora i mitja de duració cadascuna que es duran a terme els dimarts de gener a març, de 11 a 12:30 hores.

La data prevista per a la primera sessió d’aquest curs trimestral és el dimarts 14 de gener de 2020 de 11 a 12:30 hores. 

Inscriu-te

El preu d’aquesta activitat és de 230€ i inclou l’entrada del nadó i els pares / mares / acompanyants. En el cas de que assisteixi un germà, el preu serà gratuït si aquest és menor de 6 mesos d’edat i es realitzarà un abonament de +20€ si és major de 6 mesos d’edat.

Duració: 50 minuts
Impartit per: Carlos L. Pérez Gerez (Formador de Basale estimulation (R), Ed. Social 6569) i Jose Luis Sarmiento Pérez

Nens i nenes de 0 a 3 anys amb acompanyants.
A partir de gener de 2020, activitat trimestral a Porta4 (dimarts al matí).

Metodologia:

Com a pedagogia del present, la nostra intenció està a l’aquí i l’ara. Oferim activitats senzilles per jugar amb la música, des d’una perspectiva oberta i amb propostes per acompanyar el moment. Junts crearem un espai d’exploració amb l’escolta al bell mig.

Utilitzarem instruments com kalimbes, sánsules, bols tibetans, flautes natives, gong, kotamo shruti, didgeridoo, cajón, djembé, veu… I qualsevol altre que ens trobem pel camí i ens permeti jugar-lo des de la intuició.

Crearem un espai sonor canviant que acompanyi l’experiència de cada moment. Creiem que la vertadera estimulació només es pot donar des d’un intercanvi amb l’altre, a través del plaer i la motivació: amb efectivitat, amb sinapsi.

Objectius: (pel nadons, pels adults i pels facilitadors)

Sentir-se segur en l’ús del so i la música com a mitjà i excusa per comunicar-nos.
Gaudir d’un espai i un temps on l’important sigui allò que sorgeix.
Jugar amb el so i la música per facilitar la trobada entre petits i grans.
Aprendre de la trobada amb l’altre.

Estructura habitual:

Les dinàmiques, activitats i jocs es generen a partir de les necessitats i propostes del grup. S’utilitzaran dinàmiques en les que el so ens acompanyi i acaroni, així com dinàmiques en les que els participants generin sons, melodies i ritmes.

1) Benvinguda i salutació:

  • Re-coneixem els instruments que acompanyaran la sessió: bols tibetans, kalimbas, shruti, flautes natives,… i tot allò que els participants vulguin portar per a jugar
  • Em reconec: Com em sento? Quines són les meves necessitats? Dinàmica del silenci i l’escolta amb els instruments
  • Et reconec: Com et sents? Què necessites?

2) Jo sóc jo, tu ets tu. Trobem-nos:

Dinàmiques per donar resposta a les necessitats emergents: composicions en parella i en grup que parteixen de l’escolta:

  • Jocs amb la veu, instruments melòdics, instruments de percussió
  • Jocs de pell amb pell: el so ens acaricia. Experiències vibracionals amb el so i el massatge sonor
  • Jocs amb el moviment: el so com a vehicle per a la dansa espontànea. El moviment dels bebès ens inspira el so

3) Tancament:

Tornem al silenci, al so quotidià.

  • Activitats que faciliten recollir l’estat en el que ens trobem: que m’emporto per al meu dia a dia?
  • Activitats que ajuden en la transició i sortida al carrer
Abrir chat