fbpx

Fedra

Aula Scenica

Divendres 21 d’abril a les 21.00 hores.
Dissabte 22 d’abril a les 19.00 hores.

Tragèdia. Castellà. 60 minuts.

Recomanada a partir de 13 anys.

#Fedra 

 

Sinopsi

Fedra posa davant l’espectador la tragèdia d’una dona trencada per la lluita constant entre el deure i el desig, entre l’honor i contra una passió silenciosa. Una dina destinada a reprimir el seu desig i empesa cap a la venjança més terrible per despit. Una obra que es converteix en transsumpte universal de la tragèdia de l’individu en la lluita davant el deure imposat per una societat en la que no te cabuda.

Fitxa tècnica i artística

Director de la Companyia: Gaston Gilabert
Autor: Jean Racine
Direcció: Jordi Bermejo y Marta Cobo
Adaptació de text: Jordi Bermejo y Marta Cobo

Interpretació:

Hipólito: Arnau Álvarez
Fedra: Felicitat Arqué
Terámenes: Alejandro Benítez
Aricia: Mónica Cano
Teseo: Erik Forsberg
Enone: Lucía Ramírez
Ismene: Edurne Ruiz
Panope: Edurne Ruiz

Producció: Marta Cobo, Becca Latter y Mar Puchau
Escenografia i Vestuari: Patricia Andino, Laura Castelló, José Miguel Carrillo, Fran Faura, Carla Freixes, Luis Guillén, Fran Jurado, Nacho Kolakovic, Becca Latter, Mar Puchau.
Disseny d’Il·luminació: Jordi Bermejo
Ajudant d’Il·luminació: Fran Faura
Fotografia: Jorge Vidal
Disseny gràfic: Miquel Pulido / David Galar

La Companyia

AulaScenica, companyia de teatre universitari de la facultat de filologia de la Universitat de Barcelona vinculada al projecte d’investigació “Aula Música Poètica”, neix el 2011 de la mà del seu director, Gaston Gilabert, amb l’esperit de fomentar l’aliança, en tots els sentits, que el teatre promou entre les persones. Neix, a més, amb el compromís de mostrar i convertir en experiència viva allò que el món de les lletres i de la música ofereix a tota la societat i a tot individu amb inquietuds davant el coneixement i l’existència. És per això que des dels seus inicis ha intentat fomentar el seu caràcter interdisciplinari acompanyat seus muntatges amb música en directe, sempre que els ha estat possible.

Va començar el seu camí amb una adaptació de l’Antígona de Salvador Espriu, amb diversos passis a la Universitat de Barcelona, ​​juntament amb La més FORTA d’August Strindberg, que va estar programat en Cara B durant algunes nits. Després d’això, en la temporada 2012-2013 la companyia va posar en escena els Entremesos de Miguel de Cervantes, acompanyats dels músics de la pròpia companyia, dins de la Universitat i L’Espiga de les Corts. A Cervantes el va seguir Shakespeare a la següent temporada, en la qual es va dur a terme amb gran èxit Macbeth, tant a la Universitat de Barcelona, ​​com en el CC. Parc Sandaru. En aquesta mateixa temporada va participar en les jornades del dia mundial del teatre de la Casa Orlandai amb Els tresors de la misèria, 1 muntatge de creació pròpia de Blanca Ballester sota el format de lectura dramatitzada d’una selecció de poemes. En la temporada 2014-2015 la companyia va posar en escena La força del costum de Thomas Bernhard. Durant les dues temporades els muntatges es van compaginar amb l’obra satírica El cantar de Fra Ceba, escrita per Gaston Gilabert. En 2016 es va dur a terme la representació de Mort accidental d’un anarquista de Dario Fo amb la qual va arribar fins al Festival Nacional de Teatre Universitari celebrat a Toledo. Fins arribar a la temporada present amb Fedra Jean Racine, posada ja en escena tant a la Universitat de Barcelona com a en CC. La Barraca. Durant les dues últimes temporades ha participat també de les jornades del festival “Barcelona Pensa”, el primer any amb un Cabaret Filosòfic Animalpensando, i el segon amb un muntatge d’esperit dadaista proper també al cabaret anomenat Posmodadaísmo, tots dos escrits per Gaston Gilabert, a la sala l’Horiginal.

Durant totes les temporades la companyia ha participat en el Festival MUTIS (Mostra de teatre universitari i satíric) estant nominada en gairebé totes les ocasions i sent premiada en diverses ocasions tant per treballs de direcció com pel treball actoral.

Abrir chat